14 oktober 2013

Huset inifrån


Vindfången och en del av tamburen. Tamburen målade vi i en beige-rosa nyans, ljuset har ganska stor betydelse för i vilken färg väggarna skiftar. Tamburen är ju till mesta dels bara dörrar. Vindfången är liten och otymplig men får bättre funktion om vi svänger mellandörren.



Vardagsrummet är stort och ljust tack vare de enorma fönstren. Här är alla väggar vita, för att det ska vara enkelt att byta färg (jag tröttnar fort).




Köket är också stort och det ryms bra ett större köksbord. Köket är Puustellis som vi planerat tillsammans med deras representant. Mellan köket och vardagsrummet finns en stor öppning som gör att de två rummen inte är helt skilt ifrån varandra. Man kan bra umgås och prata med den som befinner sig i det andra "rummet".


 

Till toaletten valde vi ett mönstrat kakel i två färger, en vägg är grå och de andra vita. Möblemanget är från IKEA. Vårt hjälpkök gillar jag starkt, det är stort och rymligt med bra förvaringsutrymmen. Skåpen är från Puustelli. I duschrummet har vi också gråa och vita kakel i samma mönster, två väggar gråa och två vita. Och jag fick min dusch som jag trånat efter. Till bastun valde vi en mellanmörk panel och en svart dekorationsstenvägg.



Gästrummet och "Daniels rum". Gästrummet ska också fungera som "kontor" bara vi får in mitt gamla skrivbord. Det blir en hel massa papper att hålla reda på i ett eget hus. Det minsta sovrummet får tillsvidare fungera som förråd och mini-gym. En crosstrainer skulle jag ännu villa få inträngt där..



Master bedroom. Vårt sovrum alltså. Passligt stort och en hel vägg med klädskåp. (Antennen är nog meningen att ska flytta ut på husväggen, allt tar bara sin tid).

Sådär, en rundvandring hemma hos oss är nu avslutad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)