15 september 2015

Sammandragningar och bb-väskan

Hur inställd jag än är på att babyn inte kommer på iallafall 5 veckor, så efter en hel natt med sammandragningar har jag ändå packat bb-väskan. Den hålls ju nog packad tills den behövs. Men den ville jag packa själv, allt det andra som inte är baby-ankomst färdigt litar jag på att Daniel klarar av att fixa.
Jag tycker att babyn ännu bara är så högt upp i magen att det inte ens finns någon risk att den är påväg, men sammandragningarna kanske menar att det nog är någonting på gång. Vad vet jag. Med Matilda hade jag ju sjuka sammandragningar nånstans från vecka 22. Nu har jag knappt haft några sammandragningar alls. Visst kan det bra vara bara övningssammandragningar, men de ska gå över i vila.


Min packning; vattenflaska, hygienartiklar, amningsbh o skjorta, byxor, skjorta o college, underkläder o flera par strumpor (sjukhusets strumpor e ju bara för hemska!), lite snacks ifall blodsockre behövs höjas. Från bilden fattas en bok, kameran, ipad o eventuellt hårfönen. Med ska det också packas en leksak åt Matilda så hon inte känner sig bortglömd. Tänkte köpa en liten leksaksbil åt henne, bilar e favoriten just nu.

Skötväskan är ännu full med Matildas saker och så får den vara tills babyn kommer hem från bb.Det lilla babyn behöver på bb ryms bra i min väska. Det är ju typ bara hemfarankläder som behövs åt babyn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)